måndag 29 april 2013

Nylagt balkonggolv.


Idag har jag lagt ”trall” på balkongen i form av glasspinnar. Jag blev riktigt nöjd med resultatet! Glasspinnar finns att köpa i hobbybutiker för en relativt billig peng. Jag började med att klippa bort de runda ändarna på glasspinnarna med en sekatör för att de skulle se ut som plankor. Därefter kapade jag dem i olika längder.



För att inte förstöra det befintliga golvet limmade jag pinnarna på ett papper och inte direkt på golvet. Eftersom jag var osäker på hur resultatet skulle bli, ville jag göra det lätt för mig att ta bort pinnarna igen om det inte skulle bli bra. Precis som med ett riktigt golv såg jag till att lägga plankorna så att skarvarna inte hamnade intill varandra.



Balkongen före...


...och efter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar